חשוב! המידע בבלוג זה אינו מקצועי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. הכותבת איננה אשת מקצוע, אלא כותבת מתוך ניסיון חיים.

יום שלישי, 8 במאי 2012

תוכנית אימונים - חודש מס' 2

אתמול ביקרתי כהרגלי בחדר הכושר, והפעם עידכנתי את תוכנית האימונים שלי.
אחרי שהתוכנית הראשונה עבדה מעולה, בכך שהיא הייתה תוכנית קלילה יחסית שאפשרה לי להיכנס בהדרגה לשגרה של אימונים, החלטתי יחד עם מאמן כושר להמשיך באותה גישה, אך להוסיף עוד מעט תרגילים.
כך שלמעשה התוכנית לא השתנתה בהרבה:


אירובי - 40 דק' של הליכה/אליפטי, בשילוב ריצה (על ההליכון) או ספרינט (על האליפטי), בקצב שלי ומתי שבא לי.
אתמול למשל יצא שעשיתי כל 10 דק', דקה וחצי של ריצה על ההליכון.
בנוסף הכירו לי מכשיר חדש - זה בערך כמו אליפטי מבחינת התנועה הרציפה והתנועה של ה"סקי", גם עם הרגליים וגם עם הידיים, אבל המכשיר הספציפי מאפשר טווח תנועה רחב יותר, גם לגובה וגם לאורך הצעד. כך שלמעשה אחד יכול לבצע ממש תנועה "במקום" כמו סטפר - למעלה ולמטה עם הרגליים, והשני יכול לעשות צעדים מאוד ארוכים וגדולים. זה מכשיר שנחשב לקשה יותר מהליכון ואליפטי, ובשלב זה אם אני עולה עליו זה לא לאימון שלם של 40 דק', אלא חלקי. אתמול ביצעתי למשל 30 דק' על ההליכון, ועוד 10 דק' על המכשיר החדש. 
למעשה אני יכולה לחלק את אותם 40 דק' איך שבא לי, העיקר לבצע פעילות אירובית, ולהגדיל את רמת הקושי בהתאם ליכולת שלי ולרצון שלי. יהיו ימים שהעצימות תהיה קלה יותר, וימים שבהם אני אאתגר את עצמי. כאן השליטה בידיים שלי.


לכך מתווסף כמובן אימון אנאירובי. התרגילים מהתוכנית הקודמת נשארו:



והוספנו לכך עוד 3 תרגילים:

  • 15 כפיפות מרפקים עם משקולות של 4 ק"ג בכל צד, לחיזוק יד קדמית, תוך כדי עמידה על "בוסו", שזו מעין "פיתה" גדולה שעומדים עליה, והיא גורמת לאיבוד שיווי המשקל. בצורה זו גם עובדים על שיווי משקל ואיזון, וגם על היד הקדמית (בסרטון - רק עד 0:15). - 3 סטים
  • 15 פשיטת מרפק בישיבה על כדור פיזיו/פיטבול - 3 סטים
  • 15 כפיפות בטן חופשיות (לא במכשיר) - 3 סטים. חשוב לי להדגיש - הרבה אנשים לא יודעים איך לבצע כפיפות בטן נכון, והם מאמצים במקום את הבטן את הצוואר/הידיים וכו'. כמה נק' שיעזרו לכם לבצע כפיפות בטן בסיסיות נכון:
    1. את הידיים מקמו לצידי האוזניים ולא מאחורי העורף, כדי למנוע משיכה של הראש בעזרת הידיים. הראש אמור להתרומם בעזרת הבטן ולא הידיים.
    2. התמקדו בעזרת העיניים בנקודה מעליכם, והסתכלו עליה תוך כדי ביצוע כפיפות הבטן.
    3. אל תנסו לקום עד ישיבה, אלא לקום רק מעט עד התכווצות של הבטן. בצעו כפיפות איטיות ותנועה איטית ומבוקרת, ולא כפיפות מהירות שנחשבות לפחות אפקטיביות.|
    בשלב זה לא הוספנו תרגילים מיוחדים לבטן.
בהצלחה! 




4 תגובות:

  1. שאפו על האימון, כרגיל בעולם "שלנו" מילת המפתח היא התמדה. אם תצליחי לשמור על תזונה (שהיא הבסיס), ולתאמן ככה 3 פעמים בשבוע, זה מעולה.
    המון בהצלחה!!!
    אהבתי את הכתיבה ואת "האני מאמין" שלך. חלק ממילותייך כאילו יצאו מידי, גם אני בעיצומו של מסע ארוך....אני חושב שאתחיל לעקוב :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף, תודה רבה! אין לי מושג מי אתה, אבל אני אשמח אם תעקוב כמובן.
      בינתיים אני שומרת להפליא על תזונה, בקרוב נראה לי שאוסיף עמוד דומה לעמוד שגרת האימונים, רק כזה שיתייחס לתזונה שלי.
      אני שמחה שאתה מזדהה ומאחלת לך הצלחה גדולה!!

      מחק
    2. בחרתי לי ניק :-), (מקווה שלא יסגיר אותי), כל מי שמכיר אותי ישר יזהה.
      לאחרונה אני לא מצליח להתאמן כמו שאני רוצה (3 פעמים בשבוע), מציאות של שלושה ילדים, עם שני הורים במשרה מלאה+, מקשה על כל העסק. הכל תרוצים אבל לאחרונה קצת קשה. מקווה שאצליח ביום שישי לגרור את עצמי לספינינג.

      מחק
    3. כאמא טרייה אני לגמרי מבינה אותך.
      אתה חייב להגיד לעצמך "ביום שישי אני הולך", במקום "מקווה שאצליח". ברגע שאתה אומר "מקווה" אתה כבר נותן לך את האופציה לוותר ברגע האחרון...
      אולי תוריד קצת את הציפיות בתקופה הזו, נניח לפעמיים בשבוע?
      ותנסה להיזכר בהרגשה הטובה אחרי הספורט.. וגם בכל זאת - גם לך מגיע זמן לעצמך. אני בטוחה שאשתך תסתדר ומקסימום תקרא לעזרת חברים/משפחה לשעתיים.
      מוזמן להציץ גם פה (בעיקר בגלל התמונה, שאני לא יכולה לצרף בתגובה):
      http://fromfat-tofit.blogspot.com/2012/04/blog-post_19.html
      שיהיה בהצלחה והמשך שבוע נפלא! תודה שביקרת :)

      מחק